Hei!

Jeg heter Siv Janne. Jeg skriver, holder kurs og foredrag og driver en-til-en coaching om plantebasert mat og helse.

Chiapudding med kokosmelk

Chiapudding med kokosmelk

Chiapuddingen med kokosmelk har lenge vært en favoritt til frokost! Så deilig å ha ferdig klar frokost om morgen! Det eneste du trenger å gjøre er å røre chifrø ut i kokosmelk kvelden før, og settes kjølig over natten. Ta den så ut av kjøleskap neste morgen, og topp chiapudding med bær, nøtter, kokosflak og liknende. Den er utrolig mettende og energigivende! Chiafrø er en rik kilde til omega-3, vitaminer, mineraler, fiber og proteiner.

Chiapudding med kokosmelk

Servering: 1-2 personer

Ingredienser

2 dl kokosmelk (lett variant)

3 ss chiafrø

1/4 ts naturlig vananiljepulver

litt havsalt

valgfri krydder (kanel, kardemomme, råkakao, ingefær)

Topping

  • Bær: bringebær, blåbær, bjørnebær, ripsbær
  • Frukt: epler, banan, pære, fersken, plomme
  • Nøtter: valnøtter, mandelflak, pistasjenøtter
  • Tørket frukt/bær: dadler, fiken, aprikos, gojibær
  • Kokosflak
  • Honning
  • Frisk mynte/sitronmelisse
  • Revet skall av sitron/lime

Fremgangsmåte

  1. Rør sammen kokosmelk, chiafrø, vanilje, salt og ønsket krydder i en bolle eller et glass.
  2. Dekk til og sett kjølig, gjerne over natten så den er klar til frokost neste dag.
  3. Ta ut av kjøleskap og velg ønsket topping. Her har jeg valgt blåbær, bringebær, mandler, valnøtter og honning.

Her har du en smakfull og næringsrik frokost som også metter!

Aprikos- og sitronkuler

Aprikos- og sitronkuler

Quinoa burger med søtpotet

Quinoa burger med søtpotet